Вірші та цитати про українську мову




Олександр Олесь "В землі віки лежала мова..."
В землі віки лежала мова
І врешті вибилась на світ.
О мово, ночі колискова!
Прийми мій радісний привіт.
Навік пройшла пора безславна.
Цвіти і сяй, моя державна...

І розцвіла, як квітка, мова
На рідній ниві, над струмком,
Але прийшла на лан корова
І завертіла язиком...
Недовго думала і ждала,
Взяла і всю її злизала...

Отож чужих корів годуйте
Сінцем, помиями в хлівах,
Але вночі і вдень пильнуйте,
Щоб не ходили по ланах.
Коли ж у вас серця телячі,
Зробіть намордники собачі.
13.Х. 1918

Мова кожного народу
неповторна і – своя;
в ній гримлять громи в негоду,
в тиші – трелі солов'я.
На своїй природній мові
і потоки гомонять;
зелен-клени у діброві
по-кленовому шумлять.
Солов'їну, барвінкову,
колосисту – на віки –
українську рідну мову
в дар мені дали батьки.
Берегти її, плекати
буду всюди й повсякчас,
бо ж єдина – так, як мати,
мова в кожного із нас!
Оксана Забужко

Солов'їну, барвінкову, колосисту – на віки – 
українську рідну мову в дар мені дали батьки. 
Берегти її, плекати буду всюди й повсякчас, бо ж єдина – 
так, як мати, мова в кожного із нас!
 Оксана Забужко

Одна вона у нас така -
Уся співуча і дзвінка,
Уся плакуча і гримуча,
Хоч без лаврового вінка.
Тарас Шевченко

Ну що б, здавалося, слова... 
Слова та голос – більш нічого.
 А серце б'ється – ожива, 
Як їх почує!.. Знать, од Бога 
І голос той, і ті слова 
Ідуть меж люди! 
Тарас Шевченко
 
Мова - це віконця, через які людина бачить світ. Багата мова - багатий духовний світ, розвинуте почуття краси слова - велика моральна культура. Убогість слова - це убогість думки, інтелектуальної, емоційної, естетичної товстошкірості. 
Василь Сухомлинський

О мова моя! О місячне сяйво і спів солов'я, півонії, мальви, жоржини!
 Моря бриліантів, це мова моя, це — мова моєї Вкраїни. 
Яка у ній сила і кличе й сія, яка в ній мелодія лине в натхнення хвилини!
 О мова моя, душа голосна України!
 Володимир Сосюра


Ти постаєш в ясній обнові, як пісня, линеш, рідне слово. 
Ти наше диво калинове, кохана материнська мово! 
Плекаймо в серці кожне гроно, прозоре диво калинове. 
Хай квітне, пломенить червоно в сім'ї великій, вольній, новій. 
Дмитро Білоус

Як нема без зірок небозводу,
 Як блакиті без сонця нема, 
Так і мови нема без народу,
 і народу без мови нема. 
Володимир Забаштанський

Мова — краса спілкування, 
Мова — як сонце ясне, 
Мова — то предків надбання, 
Мова — багатство моє. 
Мова — державна перлина, 
Нею завжди дорожіть:
 Без мови немає країни — 
Мову, як матір, любіть! 
Федір Пантов

Мова така ж жива істота, як і народ, який її витворив. І коли він кине свою мову, то вже буде смерть задля всього того, чим він відрізняється від других людей. Він тоді загине, бо стане іншим, уже не українським народом.
Панас Мирний





Немає коментарів:

Дописати коментар